fbpx

Laatulupaus

Ventoniemi vuosikymmenten varrella

Joukkoliikennelain (869/2009) 48 § mukaan liikenneluvan haltijan on määriteltävä tarjoamiensa liikennepalvelujen laatu. Liikenneluvan haltijan on myös valvottava muotoilemansa laatulupauksen toteutumista.

Tarjottavat liikennepalvelut

Ventoniemi Oy tarjoaa linja-autoliikenteen aikataulun mukaisia reitti- ja tilausliikennepalveluja pääasiassa Etelä-Suomessa.

Arvomme ovat: turvallisuus, luotettavuus, ystävällisyys, toiminnan edistyksellisyys ja aktiivinen kehittäminen sekä luonnollisesti myös menestyksellisyys ja taloudellinen kannattavuus.

Päivitämme kalustoamme jatkuvasti. Näin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laadukasta kuljetusta.

Reittiliikennepalvelut

Helsingistä lähtevät vuorot liikennöimme

  • Hyvinkään ja Riihimäen kautta Hämeenlinnaan sekä
  • Tuusulan kautta Hyvinkäälle, Järvenpäähän, Kellokoskelle ja Mäntsälään.

Poikittaisliikenteemme alueena on lähinnä Hyvinkään ja Riihimäen ympäristö. Riihimäellä hoidamme myös kaupunkiliikenteen.

Koronaepidemian vuoksi olemme joutuneet supistamaan vuorojamme. Tarkistathan ajankohtaiset aikataulut täältä.

Tilausliikennepalvelut

Tarjoamme tilausliikennepalveluja sekä koti- että ulkomailla. Pääasiallinen toimialueemme on pääkaupunkiseutu sekä eteläinen Suomi.

Palvelemme kotimaassa kaikkia asiakasryhmiä. Tilausliikennetoimintaa varten palveluksessamme on lähes 100 bussiammattilaista.

Ulkomaalaisasiakasryhminämme ovat muun muassa risteilijävieraat sekä Baltiaan ja Venäjälle liikkuvat ryhmät.

Tutustu tilausajopalveluumme

Kalustossamme on mukana myös museohelmiä.

Tiedottaminen

Reiteistä, aikatauluista ja mahdollisista muutoksista tiedotamme aikataulujulkaisussamme sekä osoitteessa www.ventoniemi.fi. Sivuilta Aikataulut ja liput löytyvät yksityiskohtaiset tiedot aikatauluistamme ja reiteistämme sekä mahdolliset poikkeavat ajopäivät. Tiedot löytyvät lisäksi Matkahuollon nettisivuilta www.matkahuolto.fi.

Olemme keskittäneet liikenteen muutokset vuodenvaihteeseen sekä kesäkuun alkuun, jolloin niistä tiedotetaan erikseen myös lehdissä.

Mahdollisten häiriötilanteiden varalta päivystyksemme toimii ympäri vuorokauden. Päivystyksen kautta hoidamme myös tilausajoihin mahdollisesti liittyvät ennalta arvaamattomat muutokset.

Matkaliput

Käytössämme ovat kaikki Matkahuollon lipputuotteet ja kuulumme myös Matkahuollon informaatiojärjestelmään www.matkahuolto.fi Käytössä on kertamaksun lisäksi useita erilaisia alennuslipputuotteita, kuten työmatka-, seutu- ja kaupunkilippuja.

Henkilöstön tapa toimia perustuu arvoihimme ja laatutavoitteisiimme.

Osaava henkilökunta

Koulutamme henkilökuntaamme säännöllisesti. Kuljettajamme ovat kokeneita asiakaspalvelijoita, joista useat ovat kielitaitoisia. Kaikki kuljettajamme ovat saaneet taloudellisen ja ympäristöystävällisen ajotavan koulutuksen. Korjaamo- ja huoltohenkilökuntamme perehdytetään uusiutuvaan kalustoon ja he noudattavat työtavoissaan ympäristövastuullisuutta. Linja-automme myös pestään ja siivotaan ympäristöystävällisyys huomioiden.

Henkilöstön tapa toimia perustuu arvoihimme ja laatutavoitteisiimme. Tavoitteitamme vastaavat toimintatavat on kuvattu kuljettajan käsikirjassa, jota päivitetään säännöllisesti. Jokaisella kuljettajalla on myös ohjeistukset erilaisiin toimintoihin, kuten rahastukseen.

Henkilökuntamme saa tietoa päivittäisessä kanssakäymisessä muiden kuljettajien, esimiesten ja johdon kesken. Sen lisäksi koko henkilökunnalle jaetaan kahden viikon välein erillinen henkilökuntatiedote. Kiireellistä tiedottamista vaativat asiat henkilökunta voi lukea välittömästi sitä varten ylläpidettävältä henkilökunnan info-sivustolta.

Bussimme

Käytössänne on 53 bussia, joiden paikkamäärät vaihtelevat välillä 18–66. Suurin osa autoistamme on tilausajovarusteltuja – varusteina mm. ilmastointi, WC, DVD, WiFi, turvavyöt ym.

Kuljettajamme avustavat liikuntarajoitteisia ja vammaisia matkustajia. Apuvälineillä varustettuja busseja käytössämme on Riihimäellä palveluliikenteessä.

Tutustu monipuoliseen bussivalikoimaamme

Asiakastyytyväisyys ja palautteet

Asiakastyytyväisyys on yksi tärkeimmistä arvoistamme.

Asiakastyytyväisyyttä mitataan satunnaisesti busseissa suoritetuin asiakaskyselyin. Nettisivuillamme olevan palautelomakkeen ja asiakaspalautteiden kautta toivomme saavamme tärkeää tietoa toimintamme laadusta.

Kaikki palautteet käsitellään välittömästi ja asiakkaalle vastataan nopeasti. Tavoitteenamme on, että saatu asiakaspalaute käsitellään aina yhden työpäivän aikana. Mahdolliset korjausta vaativat toimenpiteet tehdään välittömästi.

Korvaamme asiakkaalle virheellisestä tai puutteellisesta toiminnastamme aiheutuvan välittömän haitan. Hinnan palautuksista ja vahingonkorvauksista neuvotellaan aina tapauskohtaisesti.

Mahdollisista asiakaspalvelun epäkohdista toivomme saavamme palautteen mahdollisimman nopeasti, sillä se auttaa asian selvitystä.

Asiakas on toimintamme kehittäjä – haluamme, että viihdytte busseissamme.